Rozvoj komunikačných a sociálnych zručností s uplatnením v administratíve

Cieľová skupina –  Uchádzači o zamestnanie zvýšenie možnosti zamestnať sa v adnimistratíve!

V rámci projektu KOMPAS pre uchádzačov a záujemcov o zamestnanie (UoZ) bezplatne, možná len prezenčná forma vzdelávania

Rozsah ( vyučovacia hodina má 60 minút ) – 48 hodín

Online registrácia

 

 1. Organizační garanti a zabezpečenie kompetenčného kurzu:

PragmaPlus s.r.o.

Hlinícka 1165/2, 907 01 Myjava
Zapísané: Okresný súd Trenčín, Oddiel Sro, Vložka číslo: 35342/R
Bankové spojenie: VUB, a.s.
Číslo účtu v tvare IBAN: SK74 0200 0000 0038 7822 2254, SWIFT: SUBASKBX
IČO: 51 069 164, DIČ: 2120612384

Ing. Samuel Zeman – PragmaSys
Hlinícka 1165/2, 907 01 Myjava
Zapísané: ŽR- OU Nové Mesto nad Váhom, registrácia číslo 303-2680
Bankové spojenie: VUB, a.s.
Číslo účtu v tvare IBAN: SK12 0200 0000 0036 1194 9155, SWIFT: SUBASKBX
IČO: 36 963 259, DIČ: 1028667343
Štatutárny zástupca: Ing. Samuel Zeman, tel: 0905 652 031, email: education@pragmasys.sk

 

2. Cieľ vzdelávania a profil absolventa

Cieľom predmetu vzdelávacej aktivity je aktivizácia a pozitívne posilňovanie osobnosti nezamestnaného prostredníctvom poradenských služieb realizovaných skupinovou formou, motivácia a aktivizácia UoZ v súvislosti s uplatnením sa na trhu práce.

Konkrétnym cieľom predmetu zákazky pre uplatnenie UoZ  je:

  • získanie potrebných vedomostí a zručností pre lepšiu orientáciu na trhu práce
  • zmeniť postoj UoZ vytvorený stratou zamestnania a pomôcť im dostať sa z nepriaznivej situácie
  • podpora sebapoznávania a sebahodnotenia, sebareflexia, posilnenie sebadôvery, psychická stabilizácia a posilnenie rozhodovacích schopností pri riešení problému nezamestnanosti
  • posilnenie schopnosti konštruktívneho riešenia problémov
  • posilniť schopnosť zvládania stresu a záťaže, komunikácia a zvládanie prekážok pri uplatnení na trhu práce
  • vytvoriť predpoklady pre zvýšenie možnosti rýchlejšie sa zamestnať
  • analýza osobného potenciálu s cieľom identifikovať svoje vedomosti, zručnosti, prípadne pracovné skúsenosti s potrebami trhu práce buď vo forme zamestnania alebo ako SZČO

Po skončení poradenskej aktivity bude absolvent schopný:

  • identifikovať svoje vedomosti, zručnosti a vlastnosti
  • určiť vlastné pracovné podmienky
  • pripraviť sa na problémy a prekážky a naučiť sa ich riešiť
  • vyrovnať sa so stresom
  • identifikovať potrebu ďalšieho vzdelávania
  • orientovať sa na trhu práce
  • porovnať svoje vedomosti a zručnosti, prípadne pracovné skúsenosti s potrebami trhu práce

 

3. Učebné osnovy jednotlivých modulov vzdelávania

Modul_01: Pracovno-právne minimum pracovníka v administratíve – 4 hod.

  • občan  a jeho základné zákonné práva
  • trh práce, súčasný stav a vývoj
  • prehľad príjmov zo zárobkovej činnosti
  • zákonník práce a zákon o službách zamestnanosti
  • pracovný pomer a pracovno-právne vzťahy
  • tuzemské a zahraničné príjmy
  • aktívne a pasívne príjmy
  • vymedzenie pojmov SZČO, zamestnanec a uchádzač o zamestnanie v zmysle zákona č. 5 / 2004 Z.z. o službách zamestnanosti  s väzbou na povinnosti UoZ

 

Modul_02:  Prezentačné a  a komunikačné zručnosti pri výkone administratívnych činností – 4 hod.

  • scenár štandardného pohovoru
  • otázky, ktoré personalistom vyrazia dych
  • situácie, pri ktorých personalisti vyskakujú z kože
  • vety, ktorým sa treba pri pohovore vyhnúť – strata šancí
  • čo sa skrýva za otázkami personalistov
  • najčastejšie prešľapy uchádzačov o zamestnanie
  • čo treba určite vedieť pred nástupom do práce
  • vety, ktoré by v práci určite nemal zamestnanec vysloviť
  • ako si vybudovať autoritu a rešpekt
  • typy kolegov, s ktorými pracovať je utrpenie, problémové typy v pracovných kolektívoch
  • indikátory pracovnej spokojnosti
  • syndróm vyhorenia, všeobecné symptómy k rozpoznaniu stavu vyhorenia
  • prehodnotenie situácie, či dozrel čas dať výpoveď v práci

 

Modul_03: Asertivita v postavení dodávateľa aj objednávateľa administratívnej služby – 4.hod.

  • základné oblasti asertívneho správania
  • kooperácia, schopnosť pracovať v tíme
  • tréning vyjednávania , zvyšovanie osobného statusu
  • dotazník asertivity - individuálna práca
  • " ako povedať nie bez pocitu viny" - skupinová práca
  • " ako požiadať o láskavosť" - individuálna práca
  • tvorba kompromisu

 

Modul_04:  Konflikty a stres ako neoddeliteľný ľudský faktor – 4 hod.

  • komunikácie s okolím, kooperácia, schopnosť pracovať v tíme
  • zvládanie konfliktov v rôznych situáciách
  • vhodné a nevhodné riešenia konfliktov
  • ako povedať nie bez pocitu viny
  • ako prijať a zvládnuť kritiku
  • posúdenie ohrozenia stresom
  • odhalenie nepriaznivej záťažovej situácie
  • analýza predpokladov jednotlivca na zvládnutie stresovej situácie
  • aké zamestnanie sa najviac hodí k danej povahe
  • analýza predpokladov robiť šéfa
  • otázky na zistenie typu osobnosti: sangvinik, cholerik, melancholik, alebo flegmatik
  • tréning na prekonanie trémy
  • sebareflexia, posilňovanie sebadôvery

 

Modul_05:  Práva a povinnosti zamestnanca v administratíve – 8 hod.

  • vymedzenie pojmu závislá práca
  • účastníci pracovnoprávnych vzťahov
  • typy pracovnoprávnych vzťahov
  • pracovná zmluva a jej náležitosti, skúšobná doba
  • dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, UoZ a príjmy z dohôd
  • pracovný čas a maximálny rozsah pracovného času vo viaczmenných a nepretržitých prevádzkach
  • mzda a mzdové zvýhodnenia
  • minimálna mzda a úprava minimálnej mzdy
  • mzdové zvýhodnenia za prácu nadčas, vo sviatok, v noci, v sobotu , v nedeľu
  • náhrady mzdy – ospravedlnená absencia s náhradou a bez náhrady mzdy
  • povinné zrážky zo mzdy – poistné a daň z príjmov, čistá mzda
  • exekučné zrážky zo mzdy – povinnosti zamestnávateľa
  • riešenie dlhovej pasce zamestnanca cez „osobný bankrot“ fyzickej osoby
  • nárok na dovolenku, čerpanie dovolenky
  • zánik pracovnoprávneho vzťahu -   skončenie pracovnoprávneho vzťahu dohodou, výpoveďou, okamžité skončenie, porušenie pracovnej disciplíny, skončenie v skúšobnej dobe
  • skončenie pracovného pomeru dohodnutého na dobu určitú
  • skončenie dohôd o práci vykonávanej mimopracovného pomeru
  • výpovedná doba na základe jednotlivých právnych dôvodov

 

Modul_06:  Podnikateľský výkon administratívnych činností – 8 hod.

  • vymedzenie pojmu podnikanie a samostatná zárobková činnosť
  • príležitostná a sústavná činnosť
  • podnikanie formou fyzickej a právnickej osoby
  • rozdelenie podnikateľských  subjektov
  • podnikanie športovcov a umelcov
  • obchodné spoločnosti
  • výhody a nevýhody jednotlivých právnych foriem podnikania

 

Modul_07:  Osobnostný potenciál administratívneho pracovníka – 16 hod.

  • techniky efektívneho jednania pri prijímacom pohovore
  • verbálna, printová a elektronická komunikácia s potenciálnym zamestnávateľom, obchodným partnerom
  • aktívne postavenie jednotlivca v teambuildingu firiem
  • osobnostná  profilácia  a tvorba vlastného image

Prihlásenie na akciu:

Ak ste evidovaný UoZ na UPSVaR a máte záujem o absolvovanie kompetenčného kurzu prosím vypíšte a odošlite registračný formulár, budeme Vás kontaktovať !

Kompetenčný kurz je bezplatný pre UoZ , hradí ho v plnom rozsahu Váš UPSVaR !

 Registračný formulár:

 

 
1 Start 2 Complete
CAPTCHA
Ochrana pred spamovacími robotmi:
Image CAPTCHA
a potvrďte

Prihlásenie

CAPTCHA
Ochrana pred spamovacími robotmi:
Image CAPTCHA
a potvrďte

Počítadlo návštev

TOPlist